Thank you for feedback about my blog.


Hello members, aku dapati majority minat dengan design blog sekarang. Tapi ada juga yang kritik. Kira berjaya juga template ini. Terima Kasih kepada semua yang bagi feedback (samada facebook / blog) untuk template ini.

Sekarang saya nak bagi tahu serba sedikit pasal design template ini.

Seperti gambar diatas, asalnya template adalah default theme blogger. Template ini diubahsuai dengan menggunakan 4 perisian dan paling banyak digunakan adobe photoshop CS4. Ini perisian lain2 yang digunakan:

Adobe Photoshop CS4
Untuk design grafik, layer effect, shadow effect, gradient overlay, transparent and blending.

Adobe DreamWeaver CS4
Untuk buat basic html coding, table, hypelinks, frames, javascript effects, and etc.

Adobe Fireworks CS4

Perisian ini aku dah lama tak guna. Agak susah juga nak cari software ini. Banyak function dalam ini aku lupa. Apapun lepas ulangkaji semua dah boleh buat. Perisian ini aku guna untuk potong atau slicing image dan embed html code.

Adobe Illustrator CS4
Perisian ini digunakan lebih kepada lukis atau illustrasi gambar-gambar. Ada unik dia tersendiri guna software ini. Selalu designer lukis logo dan sebagai guna software ini.

Icon2 yahoo messenger, facebook and etc cuba cari kat Google.com

Apa tunggu lagi. cari software ini semua dan design blog anda juga. hehe...
Sediakan mana-mana perisian ini untuk belajar kreatif design. Nanti tutorial meggunakan perisian2 ini. Dah sedia..???

Leave a Reply